Schudden met de billen bij de Klaaskreek - Reisverslag uit Ondrobon, Suriname van Fleur Dekker - WaarBenJij.nu Schudden met de billen bij de Klaaskreek - Reisverslag uit Ondrobon, Suriname van Fleur Dekker - WaarBenJij.nu

Schudden met de billen bij de Klaaskreek

Blijf op de hoogte en volg Fleur

11 Februari 2013 | Suriname, Ondrobon

JA-HA-HAAA! We hebben internet in ons paleisje. Dus hier weer een verslag uit het mooie Su.
Even kijken. Donderdag: die dag hebben we (per toeval) onze stageschool gespot.
We waren even naar de chinees (kleine super op de hoek) toen we allemaal schoolgeluiden hoorden. Wij natuurlijk nieuwsgierig, dus op avontuur.. Blijkt dat op 3 minuten loopafstand een milo (mavo), kleuterschool en basisschool zitten. En laat die basisschool nou precies de Bernadetteschool zijn: mijn stage! Het zag er goed uit, lieve zwaaiende kinderen, twee verdiepingen (best bijzonder hier) en ramen (ook bijzonder). Mooi gebouw en ik heb er zin in.. We gaan volgende week even bellen voor een kennismaking, ja ‘no spang’ alles op z’n tijd. Zo, Linda en ik hadden onze school gezien, dan die van Jill & Stephanie ook maar even zoeken.
Taxi gebeld, en jeff brengt ons voor 15srd naar de lotjessteeg. Even een uitleg van de centjes hier: nou dat is ongeveer 6km rijden voor omgerekend €3,75. Nog geen euro per persoon dus. Daar waren we om een uur of 4 s middags dus de scholen waren verlaten. De scholen van stephanie en jill zijn een verdieping en zonder ramen, wel kleurrijk. Omdat er geen kinderen waren zijn we benieuwd hoe het dan is! Alles ontdekt en lopend terug naar huis, easy. Dachten we.. Nou niet dus. 2,5 uur later strompelden we huize Breeze binnen. Ach een avontuur! We aten lekker surinaams, not. Macaroni met ketchup, een ei en diepvriesgroente.

Volgende ochtend ontdekte we dus de wifi in ons huis: heerlijk. Gelijk de hele ochtend gebruik van gemaakt! 'S middags fietsen gehuurd en gegeten bij Zus&Zo. Een leuk tentje met terras waar meer stagiaires zaten. Eerste parbobiertje is een feit en smaakt prima :) 'S avonds in ons huisje een filmpje gekeken en toen zat de dag er weer op.

Gister zijn we op de fiets naar de markt gegaan om vers fruit te halen. We hebben een meloen, uien, tomaten en paprika’s gescoord. ’s Middags maar weer op standje chil.
Vandaag was een super leuke dag. We zijn met de familie van Imro meegeweest naar Klaaskreek, in het brokopondodistrict. Vanmorgen om 10:00 uur vertrokken we met imro, zijn broer en twee zussen en nog 6 andere bakra’s (leuke Nederlanders, echt een toffe groep) voor een twee uur lange reis naar de Klaaskreek. Helaas regende het vandaag veel, heel wisselvallig hier, lijkt wel Nederland!
Daar aangekomen in standje chil langs de kreek gezeten, beetje pootje baden en lekker nasi eten, want dat was natuurlijk meegenomen door die lieverds! Daarna naar het dorp want daar was het feest. Nou, ik weet na deze dag dat ik nog veel te leren heb op de Surinaamse dansvloer, jeeeeetje wat kunnen die schudden met die enorme achterwerken: prachtig om te zien.
Erg leuke dag en de nodige parbo’s werden genuttigd. Zo ook in de bus terug, we hebben een topdagje gehad.

Het eerste weekend zit er op, ik ben weer lekker in onze osso. Morgen en overmorgen visumzaken in orde maken en contact zoeken met stage: het echte leven gaat beginnen! Ik heb er superveel zin in.

Tot snel & geniet van de sneeuw (gna-gna)
Kusjes uit het prachtige Su.

Ohja een foto huis, bier en mij bij 'foto's'. Hiephoi.

• 11 Februari 2013 - 17:15

Hilbert :

wederom leuk stukje Fleur. Zo blijven we mooi op de hoogte! grtjes

• 11 Februari 2013 - 19:38

Beverly:

wat heerlijk dat er weer wat te lezen valt, wij genieten van jullie verhalen. liefs

• 11 Februari 2013 - 20:59

Marjan:

Ha die grote kleine meid
    We blijven genieten van je enthousiaste krabbels xxx

• 12 Februari 2013 - 12:42

Hilbert (vader Stephanie):

Hoi Fleur,

Houden de andere meiden ook een reisverslag bij en zoja, onder welke naam kunnen we die vinden?

• 14 Februari 2013 - 17:51

Miranda (tante Van Jill):

Beste Fleur, Wat leuk om op deze manier jullie belevenissen te lezen. Heb mij net aangemeld voor jullie blogs om alles een beetje mee te beleven. Jullie maken veel leuke dingen mee, ontmoeten leuke en lieve mensen, scholen zijn te vinden (na wat dwalen), visa zijn weer in orde (na 'maar' een dagje wachten...) jullie doen zoveel nieuwe ervaringen op. Super! Hoop dat julie er van genieten. Veel plezier! Groetjes, Miranda (tante van Jill)

• 14 Februari 2013 - 17:54

Miranda:

Beste Hilbert, ik heb mij ook aangemeld;
    stephaniemoll.waarbenjij.nu
    lindacolijn.waarbenjij.nu
    Leuke verhalen hoor! Groetjes, Miranda

• 16 Februari 2013 - 10:42

Dirk De Bont:

hoi fleur,

vind je het leuk daar in suriname?
    in welke groep ga je les geven?
    we hebben op de kaart gekeken waar suriname ligt.
    praten de kinderen ook nederlands?
    tos komt op ons opassen.
    en dat is heel leuk!

groetjes dirk