vanuit de mac - Reisverslag uit Ondrobon, Suriname van Fleur Dekker - WaarBenJij.nu vanuit de mac - Reisverslag uit Ondrobon, Suriname van Fleur Dekker - WaarBenJij.nu

vanuit de mac

Blijf op de hoogte en volg Fleur

07 Februari 2013 | Suriname, Ondrobon

Hoi! Tweede nachtje in Su zit erop, lekker warm en we hebben huisdieren: salamandertjes.. We mogen ze niet vermoorden want ze eten de muggen dus we hebben vriendschap gesloten!
Verder had ik gisterochtend een verslag geschreven over de reis maar doordat we geen internet hadden kan ik m er nu pas opknallen.. Komt ie;

Aangekomen in Suriname!

Grap van de dag: aangekomen? Hoeveel? Ik lig op dit moment in mn bedje naar de vogels te luisteren, ze geven een heel concert nu om 06:40 's morgens. Door het tijdsverschil nu al wakker.. (Het is hier 4 uurtjes eerder dan bij jullie).

Gisterochtend begon mijn dag om 05:15, de eerste wekker van Maarten. Het was tijd voor afscheid en jeetje, dat is best moeilijk.. Gelukkig weet ik dat hij langskomt in Su & daar heb ik nu al zin in! De rest van het gezin doei gezegd (ja ik hoorde jullie wel in mn slaapkamer hoor), de laatste spullen in mn koffer gepropt en toen naar Schiphol waar ik om 11:30 met de meiden had afgesproken. Ik moest rijden, leuk joh, voor het eerst een tunnel! (Zo begon mijn avontuur dus al op de heenweg..)

Bij schiphol aangekomen doei gezegd tegen papa en toen was ik echt weg van iedereen. Mn bagage ingecheckt (ik was niet te zwaar joehoe!) & nog even koffie gedronken met mn adoptieouders (lees: de ouders van Stephanie). Op schiphol kwamen we trouwens meteen Imro tegen, onze behulpzame Surinaamse huisbaas, die zal nog wel vaker genoemd worden. Daarna richting douane waar we in een ontzettend lange rij kwamen te staan, hij viel uiteindelijk reuze mee.
Fotootje voor het vliegtuig, laatste smsjes en facebookberichtjes en om half 3 stegen we op.

Jeeetje wat wordt je verwend op zon vlucht: nootjes, drinken, 2 volledige maaltijden, ijs als filmsnack en alles geserveerd door een aardige steward. We waren eigenlijk zo op bestemming (na ongeveer 3 films en een luisterboek). Ik had een leuke Surinaamse buurvrouw die me nog even van alles ging vertellen!

Op de Zanderij, het vliegveld, moesten we met een trap uit het vliegveld, had ik nog nooit eerder gehad. Best onhandig voor 4 meiden met maximale handbagage hoor!
De warmte kwam ons wel meteen tegemoet, ookal was het pikkedonker om 19:30 lokale tijd. Nouja in de rij voor de douane mensen meteen maar getrakteerd op een uitkleedpartij & een deo-walm. Na de douane eerst een stop bij de taxfree slijterij. Op aanraden van Imro bacardi ingeslagen, en nog wat andere lekkere drankjes (goedkoop men).
Toen bagage opgehaald en naar de uitgang waar Imro en zn familie al klaar stonden met een supervet busje. (Trouwens: in de rij voor de douane had ik mn eerste muggenbult al!! meteen de DEET en de prrrikweg uit de koffer dus) Als ik internet heb ga ik proberen een foto op te zetten want dat ding was tof: knalroze, plek voor 12 en heeeeel oud. Tijdens de uur-lange rit meteen ontdekt waarom ik hier geen auto ga rijden, dra-ma-tisch hier hoor :p
We zaten met hele lieve mensen in het busje, allemaal familie van Imro.
We werden meteen uitgenodigd voor een feest op zondag, ze hebben geholpen met betrouwbaar geld wisselen en eten en drinken voor ons geregeld: schatten!
Ohja de zus van Imro vertelde ook meteen dat ik op een hele leuke, goede school ging stagelopen. Dit was de eerste keer dat ik iets hoorde over de Bernadetteschool dus leuk nieuws: nu nog afwachten hoe het allemaal echt is.
Maar ondertussen was ik heeeel benieuwd naar ons huis. Toen imro hem omschreef aan de chauf als de 'biggie blanco osso' was ik helemaal niet meer te houden dus ik was blij toen we de seringenstraat inreden.

WAUW! Wij hebben een gaaf huisje!!
Net zo mooi als op het plaatje.
(google: huize Breeze paramaribo)
Mooie kamers, ruim balkon, 2 badkamers en een keuken die gister geplaatst is.. Ik vind t fantastisch.
Na de kamerverdeling en een bordje bami de kamers verdeeld en alvast wat spullen ingeruimd. Daarna was het tijd voor mijn eerste koude douche, dat wordt even wennen..
Lekker onder de klamboe & daar lig ik nu nog steeds!

Vandaag neemt Imro ons mee de stad in, hij zou zorgen dat we om 10:00 worden opgehaald met de taxi. Luxe of niet dan? Verder is het allemaal een beetje wennen, maar de eerste indruk is fijn.. Ik hoop van de week wifi te regelen & dit verslagje op internet te knallen..

Hij is denk ik vrij lang maarja wat moet je anders om 07:00 s morgens. Ik ga er nu uit want ik ben heeeel benieuwd naar huize Breeze & de straat bij licht!

Dikke brassa, Fleur

Nou dat was dus gister. We zijn ondertussen gister de stad in geweest, telefoonkaartjes geregeld en geld gewisseld (dat gaat hier achterin kledingzaken en tegelwinkels, sneaky!)
Vandaag onze stageschool van een afstamdje bekeken, 2 minuten lopen..
Van de week maar even bellen en kennismaken maar eerst willen we fietsen, wifi en hangmatten regelen..

Verdere dingen horen jullie later!!
xxxxxx mij


  • 07 Februari 2013 - 23:49

    Marjan:

    Ha die fleur
    Heerlijk om van die mooie praatjes te horen
    Blijf ons goed op de hoogte houden
    Maak me gek!!!!
    We hebben al enorm veeeeel zin in 28 mei
    Xxxxxx ronald en Marjan

  • 07 Februari 2013 - 23:50

    Marjan:

    Bovenstaande datum moet natuurlijk 28 april zijn
    Beetje blond
    Xxxx m

  • 08 Februari 2013 - 11:41

    Hilbert (vader Stephanie):

    Wat leuk om te lzen Fleur. Je schrijft zo leuk dat we het helemaal voor ons zien. Geef die Steef ook maar een por dat zij haar verslag update. enne...als (adoptie)kind vinden we je helemaal te gek hoor!

  • 08 Februari 2013 - 13:39

    Anita:

    Ha fleur, ik heb net oma haar haren in de kruk gezet en toen jou verslag gelezen. Wat kun je heerlijk schrijven zeg!!!!! Jammer dat ie al weer af is! Ik ga me snel aanmelden voor je volgende brief (zit nu op iPad van oma hihi) veel plezier! X anita

  • 08 Februari 2013 - 15:50

    Guido:

    Hoi Fleur,
    Klinkt allemaal erg goed, zeker nu ik net thuis kom van de winkel en door de natte sneeuw moest fietsen. Ik heb net even plaatje van huis gezien in Paramaribo (denk ik), dus sterkte met die tegels een beetje wit houden! Veel plezier, Guido

  • 08 Februari 2013 - 21:08

    Bert En Petra:

    Hoi Fleur, gisteren met je ouders getennist tussen de sneeuwbuien door en zo het een en ander al gehoord. Leuk je verhalen te lezen en je avontuur te volgen, heel veel plezier en succes met je stage, geniet ervan! Groetjes Bert en Petra

  • 09 Februari 2013 - 17:14

    Rene En Suus:

    Hoi Fleur.

    ff lekker om te weten dat je goed bent aangekomen.
    We hebbeb een leuke rondleiding gehad door je huis.[ zijn wel een beetje zeeziek.]
    Volgende keer niet zo hard rennen met je laptop door huis heen.
    wel erg leuk dat skype enne als je haar maar goed zit ha ha .
    Jorrit was erg verast door je pakketje héél erg leuk bedankt.
    alle meiden de groeten en tot gauw dikke kus.

    Rene en Suus

  • 09 Februari 2013 - 19:40

    Jacinthadekker:

    hoi Fleur!
    Net even je verslagen gelezen en zo te lezen is het volop genieten in Suriname!!
    Ik zal de link thuis ook even toevoegen(zit nu bij oma) zodat ik je kan volgen.
    Geniet lekker van deze bijzondere stageplaats,voor je het weet zit je weer in Obdam!!
    En daar wil je nu niet zitten want het sneeuwt...:-(
    Liefs Jacintha

  • 09 Februari 2013 - 20:10

    Jeanette Colijn (moeder Van Linda):

    Hoi Fleur, ook jij vanuit het natte en op dit moment witte Nederland heel veel plezier. Enne let een beetje op elkaar he.
    Liefs, Jeanette

  • 10 Februari 2013 - 18:02

    Oma:

    Het is hier zondagmiddag, er ligt sneeuw. Je zou er Lekker in willen rollen. Het is carnival maar daar merk je hier weinig van. Ik ga dit jaar niet verkleed. Groetjes Oma

  • 11 Februari 2013 - 18:25

    Rosan:

    Hey Fleur,
    Klinkt allemaal erg leuk en gezellig daar! Ik vind 't supertof dat je dit aan het doen bent! Ik ben benieuwd naar je verhalen over je stage, zou weleens willen weten hoe dat in Suriname is!
    Geniet er lekker van, meid!
    Groetjes, Rosan (je oude klasgenootje, voor het geval je er even niet op komt:p)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 798
Totaal aantal bezoekers 9728

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 11 Juni 2013

Stageperiode in Suriname

Landen bezocht: